4. Systemowe i kompleksowe wspomaganie szkół i placówek oświatowych.
Zadania:
- Planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce w ramach zespołów;
- Współpraca w prowadzeniu działań diagnostycznych na terenie szkoły i placówki;
- Współpraca z placówkami i szkołami w zakresie opracowywania i realizacji indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych;
- Podejmowanie działań wspierających rodziców ucznia i jego nauczycieli;
Zasoby:
- Wysoko wykwalifikowana kadra specjalistów (m. in. pedagodzy, psycholodzy, neurologopedzi, tyflopedagog, surdopedagog, oligofrenopedagodzy, terapeuta SI, terapeuta behawioralny);
- Pond 40-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- Mobilność pracowników gwarantująca możliwość dojazdu do wszystkich potrzebujących;
- Krotki czas oczekiwania na diagnozę.
Potrzeby:
- Słaba komunikacja i wzajemne zrozumienie pomiędzy pracownikami Poradni a nauczycielami;
- Niedocenianie wzajemnych kompetencji;
- Zróżnicowana baza lokalowa szkół i placówek nie gwarantująca optymalnej realizacji zadań Poradni;
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych pracowników w formie warsztatów.
Efekty:
- Regularny udział specjalistów z Poradni w pracach zespołów odpowiedzialnych za tworzenie i realizację indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych;
- Prężnie działające grupy wsparcia rodziców;
- Wypracowanie i wdrożenie procedur porozumiewania się ze szkołami i placówkami w zakresie poszczególnych spraw;
- Prężnie działające grupy wsparcia nauczycieli;
- Regularne prowadzenie cyklu warsztatów umiejętności wychowawczych dla wychowawców i nauczycieli;
- Pozytywna ocena pracy Poradni w oczach nauczycieli (wysokie wyniki w zakresie ewaluacji zewnętrznej).
- Wysoka liczba kontraktów zawartych z placówkami przez Poradnię.
5. Rozwijanie bazy lokalowej oraz wyposażenia Poradni.
Zadania:
- Rozwijanie bazy Poradni poprzez remont i adaptację nowych pomieszczeń;
- Doposażenie Poradni w nowe metody i pomoce diagnostyczne i terapeutyczne;
- Dostosowanie Poradni do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zasoby:
- Stale rozszerzana baza lokalowa – gabinety specjalistów, sala do badań zbiorowych, wjazd do Poradni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych;
- Dobrze wyposażone gabinety oferujące szeroki wachlarz pomocy do pracy terapeutycznej i diagnostycznej, w tym nowoczesne metody diagnostyczne (platforma do badania zmysłów, testy komputerowe);
- Skomputeryzowanie Poradni (komputery, laptopy, rzutnik multimedialny, drukarki, sieć wewnętrzna);
Potrzeby:
- Wygospodarowanie pomieszczenia dla matek z najmłodszymi dziećmi (miejsce do przewijania, karmienia);
- Remont łazienki (dostosowanie jej do potrzeb osób niepełnosprawnych) i korytarza;
- Utwardzenie drogi dojazdowej.
Efekty:
- Poradni dysponuje bazą lokalową dostosowaną do potrzeb jej klientów, w tym osób niepełnosprawnych;
- Diagnoza i terapia są prowadzone w warunkach zapewniających pełen komfort osób korzystających z jej usług (zarówno dzieci, jak i dorosłych).
6. Promocja działań Poradni w środowisku lokalnym.
Zadania:
- Promocja działań Poradni w środowisku lokalnym;
- Prezentacja Poradni jako miejsca przyjaznego dzieciom, rodzicom i nauczycielom, świadczącego wysokiej jakości usługi.
Zasoby:
- Wysoko wykwalifikowana kadra specjalistów (m. in. pedagodzy, psycholodzy, neurologopedzi, tyflopedagog, surdopedagog, oligofrenopedagodzy, terapeuta SI, terapeuta behawioralny);
- Ponad 40-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- Obecność Poradni w sieci (własna strona internetowa).
Potrzeby:
- Opracowanie folderów, materiałów informacyjnych, papieru firmowego, logo, itp.;
- Konieczność stałej aktualizacji strony internetowej;
- prezentacja dorobku Poradni poprzez organizację 45-lecie istnienia naszej placówki;
Efekty:
- Poradnia dysponuje stale aktualizowaną, atrakcyjną dla odbiory stroną internetową;
- Poradnia znana jest w swoim środowisku jako placówka świadczące profesjonalne usługi psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne na wysokim poziomie (wyniki ewaluacji zewnętrznej)